my family.....luv u all...

Ya Allah ya tuhanku...lindungilah diriku dan keluargaku dari anasir-anasir jahat....amin..!!





28 January 2009

setelah 4 bulan....bila la agaknya ku nak slim!!!

setelah hampir 4 bulan melahirkan aqief....berat ku baru je turun 18 kilo..huhu....adoi...byk lagi nak reduce ni.....cuma yang bestnya...byk dah baju yg lama2 dulu boleh pakai....ukurlilit reduce 6 inci....alhamdullillah...memang kena kuatkan semangat lagi....yg paling byk bagi sokongan is my hb ...nak sgt ku kecik macm dulu agaknya....:(
yang ku perasan sgt lepas bersalinkan anak ku ke empat ni, byk benda yg ku buat yang mana dulu ku tak mau ...kuluruskan rambut yang kembang dulu....kat depan tu ku letak pewarna rambut dari keluaran Shurah...warna copper...mungkin ku tak pernah buat kot..so, nampak lain benar..kata hb n anak2 ku.....
mungkin juga pasal ku pikir dah makin tua ni..kena la sedar diri....susahnya jadi perempuan kan....semua nak kena jaga...ok, utk semua yg baca blog ku ni.....dan yg sedang diet..selamat maju jaya....moga harapan kita nak SLIM dan SIHAT akan tercapai....amin.....

ni pic ngan hb awal bulan baru ni.....

double chin masih ketara....:(

ni pic last week...dah nampak kecik sikit muka ku yg tembun dulu....ekekek..statement poyo.....



tp kalau tgk pic lepas bersalin hari tu...amatla takut...huhu...ku mcm beranak 10.....kejab ye ku nak paste.....tgk la...betapa la besarnya daku...huhu.....(pic terpaksa di edit sbb free hair.....), masa tu muka dengan kembangnya....dengan kusamnya...hb kata baru lepas bersalin memang la..(nak ambik hati aku la kot...)

ada lagi....tp ku segan teramat nak paste. :(

jadi ku jadikan pic2 dulu sebagai pembakar semangat nak berdiet...moga usaha ini mendapat keredhaan Allah....amin....

12 comments:

eynda said...

Gambar dgn hubby tu nampak romantik sangat :-)

ammi said...

lagi suka muka mu yang tembun tu..comel sangat!!

neisya said...

eynda, pic tu neisya ambik dgn henpon...itu yg duduk rapat2 tu....hehe..

ammi, kalau muka je tembun..bdn tak ikut takpa...ini...muka tembun..bdn pun sama tembun...huhu...

Bimbo said...

fulamakk..nampak lagi muda la pic terbaru tu.hehe.best2.mmg nmpk runcing dah dagu.camne lose 18kg?giler banyak tu.tahniah!

Bimbo said...

nak komen lagi skali ..haha gile kosa. muka hubby mcm pelakon la..itu laki si lisdawati sapa nama eh?ehehe

neisya said...

bim..
dalam pantang neisya makan NR.malam tak makan nasi dah...ambik biskut ja...pastu hari ke 30 dah start tak ambik nasi...makan moi...pastu slowly tak ambik terus makanan yg byk karbohidrat....byk lagi bim nak kena turunkan....hb kata bagi masa la...kalau dalam masa 2 tahun berat tu naik...nak turun takkan dalam 2 bulan pulak...ye tak ya jugak kan...eheh..
hb neisya mcm fauzi nawawi ek?...dalam ni kot..kat luar lain...ehehe...

eynda said...

Bim...hubby neisya kat luar memang hensem tau...jgn mare neisya...seriusss haha....


Neisya....jgn terlalu kurus sangat macam dulu....chubby2 skit nampak cute.... :-)

neisya said...

ada ada ja eynda ni....hemsem pun bukan leh kenyang....hihi

tak kurus lagi la eynda...tensen betul, kalau tgk cara makan tu...mcm dah kurang sesangat...tu yg la ni bykkan exercise, lgpun dah dkt 4 bulan lepas ceaser..ok la kan...

Mulberi said...

Ku setuju sangatla.. Neisya kalo chubby2 sket, lagi cun tauuu...

Neisyaaaa.. camno ko buleh kurusss haaaa.. Uwaaa

neisya said...

cemana ye nak kuruskan badan tp takmo muka kurus sama?...ada tips tak? (ekekek..nak gelak pun ada...daku ni besar gedabak lagi....)

mul, tak kurus lagi...nnt dah kurus betul baru neisya bagi tau cemana...la ni mcm tak berapa betul je nak share...:-(

luv_ma said...

kak..kecik dh muka akk.:)
romantik betul pix dgn abg tu.

Ara said...

nmpk ketara dh kurus skit kak...hehe bgus2~

biasela org brsalin mmg nmpk berisi sikit...tp sy yg blum kawen ni bdan dh sedia besar, klau dh kawen nnti cnfem lg besar kot :(

waaa~