my family.....luv u all...

Ya Allah ya tuhanku...lindungilah diriku dan keluargaku dari anasir-anasir jahat....amin..!!





24 August 2009

tiada yang luar biasa....

selamat berpuasa buat pembaca2 budiman....

citer menarik takde la sangat, citer2 biasa saja....mula nak tunjuk menu berbuka petang kelmarin...bukan la best sgt pun....tp yg istimewa tu....citer kat bawah ok...


petang kelmarin baru berbuka kat rumah sbb first day puasa hby ajak berbuka kat rumah parent dia kat kampung....so me masak la lauk sejenih dengan spaggeti bawak ke sana...

so, pic kat atas tu menu berbuka semalam.....

ikan isi+ikan kembung masak cuka
gulai ikan ketul
goreng ikan isi(request by anak2)
ikan masin(request dari adek)

kuih:
kastart + agar2 merah, kuih jemput2 pisang campur oat(resepi hby)<----pic tak de sbb tak ambik...rupa takdak la cucuq tu.....tp rasa sungguh sedap....pandai gak hby cipta resepi sendiri...

citer pasal gulai ikan ni....citernya gini...selama hidup ni tak pernah buat rempah sendiri....selalu beli je...cap O ke...cap Faiza ke atau Baba's....tp masa nak masak...periksa kat dapur...rempah ikan takdak...rempah yg ada cuma daging....ala.....kesian pulak kat hby nak suruh p kedai pulak semata2 nak beli rempah tu.....so, pikir2 punya pikir(jgn gelak ye sesapa yg terror buat rempah sendiri...malu kan,dah anak 4 baru nak try buat... eheh)

tny maid...pernah dak buat rempah sendiri..dia kata tak berapa tahu....tp bahan2 tahu la jugak...me pun ingat2 lupa mak selalu buat ni(dulu kan pakai giling rempah..mana ada beli2 ni semua) so..campur itu ini.....terhasilah gulai ikan ni...------>>>

hby kata "kaw' sgt2.....anak2 pun kata sedap...bibik pun kata sedap....so, kenyangla daku dengan puji2an semalam.....hihi....

ok...citer pasal mira plak....

anak dara ku ni....hmmm...semalam dia tumpahkan air soya yg hby tengah duk minum...habis tumpah ke lantai...basah jugakla seluar hby......spontan tu dia mai peluk hby..cium pipi abah dia...siap kata sayang abah..sayang abah.....pandai betul dia.....kecik2 dah pandai guna kelebihan dia ada....hby kata mcm la mama dia....eheh..

ni pic kat pasar tani....dia nak ikut abah dia...tp hujan...so kami duk dalam keta je lah....apa lagi....airmata la.....

lepas pujuk2,....suruh pegang adik sbb nak ambik gambar....hmmm...sampai terpeleot adik dibuatnya.....

posing sikit sayang.....(kat belakang tu anak dara ku yg sulung ngan abg sulung berkubang....maklumla dah petang2....tenaga dah hilang separuh kot...)


oh ya.....ni la bibik baru kita....adik saria....ADEK....rupanya mirip melayu kan?
lemah lembut orgnya...mebe sbb dia ada anak2 di sana....jadi...dia layan2 anak2 ku macam anak2nya....so far, ok la kejanya.....ku pun bukan cerewet sgt...asal tgk anak2ku dengan baik....dah alhamdulllillah....

nnt kecik hati lak anak2 sulung me n yg no 2 tak letak pic derang....ni pic terbaru anak sulung me...pic petang kelmarin masa duk berkubang kat ruang tamu.ni pulak pic anak kedua....ni 3 malam lepas masa tunggu hby kat kedai gunting rambut....


sampai ketemu lagi ya...!!!

2 comments:

m@ said...

selamat berpuasa kak..:)

comeinya pix mira gomol adeknya tu..muka dieorg seiras sngt..rapat kn.:)

neisya said...

selamat berpuasa kembali...

mira gak yg ma nampak ...mesti teringin anak perempuan ni...ehe...

rapat la ma...beza tahun je...harap2 besar tak bercakaran mcm abang ngan kakak derang...