my family.....luv u all...

Ya Allah ya tuhanku...lindungilah diriku dan keluargaku dari anasir-anasir jahat....amin..!!





13 August 2009

kecacingan ke?

ni masa kat ofis mama...org mai sembang2 ngan dia....dia malu2 plak hari ni....duk kelebek botol je dia....hehe(abaikan meja mama yg bersepah2 tu.....)
ni duk tengok org duk panggil2 dia....senyum pun tidak....budak demam...kesian...!!
abah pakaikan stokin mcm apa ntah...risau anak dia kesejukkan kot...


tunduk lagi.....

akhirnya lena kat meja mama.....
lapik ngan sejadah je....bantal kusyen tinggi sgt.....semua org kata baiknya anakku....diam je...jgn tak tahu....tu masa dia demam...kalau tak demam....abis dipanjatnya.....

tengok muka mira ni?...nampak mata mcm dalam je kan?....dia makan tak berapa mau....jenuh pujuk nak suap dia makan.....susu ok la...dia mau...tp, dah dekat 2 tahun 5 bulan...susu aja tak cukup kan..berat baru 10.6kg....

me bagitau hby....mira ni patut diberi ubat cacing...tp ikut doktor..kalau tak sihat, tak leh makan ubat ni....kena tunggu sihat betul dulu...

mak petua suruh mandikan dengan pokok jolok cacing....so, petang semalam ku ngan bibik p cari la....alhamdullillah jumpa.....rupa pokok tu senang nak cari....pagi ni ku ramas2..minta bibik mandikan mira nnt....harap2 ok la anak dara ku ni....lagi satu....awat la dia merap sgt la ni....lebih pada aqief....ada je benda nak bunyi,.....lapar kot....harap2 berjaya la misi ku ni....amin....!!

4 comments:

Mummy Dasy said...

Alahai siannye...get well soon ye dear... budak2 semua sama time demam jd budak baik :)

shabiela said...

kak, amalin ry ni cukup 2 thn, berat baru 8.5kg.. risau gak ni tp alhamdulillah, dia susah nk demam or sakit.. doc kata budak2 aktif biasa la tu..

neisya said...

mummy dasy...tu la, time demam kesian pulakkan...

sha...amalin lagi kecik la ya....mira pun sama...aktif..loncat sana sini sampai lupa dia tu perempuan kot..ehe

iLLa said...

baiknyaa dierr....kalo illa bwk adam g opis kak..huhhh 1 keje x bole bttt....